calculator

בניינים דורשים תחזוקה קבועה, אחרת הם הופכים לבלתי ראויים למגורים. חלק מעבודות התחזוקה מתייחסות לנראות של הבניין ולניקיון שלו, כדי שהדיירים יוכלו ליהנות מבניין יפה ונקי. מצד שני, ישנן עבודות תחזוקה שחייבות להתבצע מדי פעם ואם לא, הבניין עלול להינזק ואפילו להפוך למסוכן. עבודות שיקום בגובה הן עבודות הכרחיות לכל בניין שמתחיל להראות סימני בלאי.

כשבניין לא אטום כראוי, מים עשויים לחדור מהגג בחורף (או במקרה של פיצוץ בדוד שמש) או אפילו מהקירות החיצוניים של בניין. מעבר לרטיבות ולעובש שמגיע בעקבות חדירת מים לבניין, עלולה להיווצר חלודה בברזלי הזיון (הברזלים שעוברים בעמודי הבטון ושומרים על חוזק המבנה) – במקרה הזה, הדרך אל סדקים בבניין ופיצוץ הבטון בעמודי התמך של הבניין קצרה ביותר.

חשוב להבדיל בין עבודות איטום ושיקום מבנים בגובה, שנודעו לשקם את הבניין מנזקים ואיטומו, לבין בידוד, שנועד לבודד את הבניין מבחינת חום וקור ומבחינת רעשים.

איטום לקוי של בניין הוא הגורם מספר אחד לפרויקטים של שיקום מבנים, שכוללים שיקום בטון וברזל, שיקום קירות מעטפת וחיפוי חוץ, תיקוני ליקויים ועוד עבודות שיקום רבות. אם המים הגיעו לעמודי הבטון של הבניין, אתם נמצאים בסכנה של ממש, מכיוון שיציבות הבניין שלכם עומדת למבחן.

אך הסכנה לא טמונה רק בנזקים לבטון. חדירה של מים לחיפוי החוץ של בניין עשויה להוביל לפגיעה בשכבה שבין האריחים לבין קיר הבטון. במקרה כזה, האריחים שהותקנו על קירות המעטפת של הבניין עשויים לצנוח מטה – ולהוות סכנה לדיירי הבניין, ולכל מי שמסתובב באזור.

פגיעה באיטום הבניין עלולה לפגוע עוד בחיי הדיירים, בעיקר באלה של הקומות העליונות. חדירה של מים לגג ולקירות עלולה ליצור שכבת עובש בתוך הדירות. אנחנו נמצאים בדירות שלנו שעות רבות ביממה, והיווצרות עובש בתקרה או על קירות הבית עלול להוביל לזיהום בדרכי הנשימה, לשיעול ולכאבי גרון. מעבר לסכנה הבריאותית, עובש בתוך הבית אינו מראה יפה, ועדיף להיפטר ממנו כמה שיותר מהר.

גם מערכת החשמל בבניין עלולה להיפגע במידה של חדירת מים לקירות. כל אחד יודע ששילוב של מים וחשמל הוא שילוב מסוכן, ומים שמגיעים למערכת החשמל עלולים לגרום לקצרים ולשריפות. 

שיקום ואיטום של הגג ושל קירות המעטפת של הבניין ימנע את הרס הבניין מנזקי הזמן ומזג האוויר, יאפשר לדיירים להמשיך להתגורר שם בביטחה ובלי חשש שהוא יהפוך למסוכן למגורים. במידה והבניין שלכם מתחיל להראות סימני בלאי, מומלץ לטפל בנושא בהקדם, כי טבעם של נזקים הוא להפוך לקשים יותר עם הזמן, ויקרים יותר לטיפול. 

כל עבודת שיקום מסתיימת באיטום, כדי למנוע נזקים עתידיים וחדירה של מים לתוך הבניין. האיטום מתתבצע על ידי חומרים יעודיים: דבקים שונים, טיח מינרלי וצבע מתאימים. לעתים יש צורך גם בחומרי איטום נוספים, כמו חומרי איטום גמישים או חומרי איטום למשטחים שונים. 

טיפול בנזקי איטום ושיקום כוללים כמה שלבים:

א. הערכת הנזק הקיים כדי שניתן יהיה לבנות אסטרטגיית עבודה יסודית ויעילה. בהמשך, יש לבחור את חומרי האיטום הנכונים לעבודת האיטום והשיקום. שימוש בחומרים מתאימים ואיכותיים יעניק לבניין שלכם הגנה מעולה לשנים ארוכות. 

ב. הוצאת חלקי הבטון שנפגעו מהרטיבות, חשיפת מוטות הברזל החבויים בהם והורדת החלודה מהם. לאחר ניקוי הקורוזיה, יש לצפות את מוטות הברזל בחומרים מיוחדים כדי למנוע התפתחות קורוזיה בעתיד. 

ג. ציפוי מוטות הברזל בבטון ובחומרי איטום המותאמים במיוחד לעבודה זו. השימוש בחומרים מיוחדים לעבודות אלה יבטיח שהמבנה יישאר אטום ועמיד לאורך זמן. 

 עבודות שיקום ואיטום חשובות מאוד לעתיד הבניין שלכם. עם השנים, ובעקבות בלאי טבעי של חומרי הבנייה ונזקי הזמן, בניינים נוטים להידרדר. כדי לשמור עליו ועליכם מפני נזקי רטיבות, סדקים, אריחים נופלים ושברי בטון, חשוב להיעזר בחברה מקצועית ואמינה שמסוגלת לבצע את העבודות האלה במקצועיות המתאימה.

גולן – בנייה לגובה מתמחה בעבודות שיקום ואיטום טייח ובטון בהתאמה מושלמת לכל בניין ולכל משטח.

שיחת ייעוץ ללא תשלום או התחייבות

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ונשמח לעזור. השאירו פרטים ונהיה בקשר בהקדם:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.