calculator

בניינים רבים נבנו לפני שמדינת ישראל התקינה תקנות מיוחדות לעיגון אבנים. התקנות האלה מחייבות להתקין עוגנים בקירות הבניין כדי לחזק את האריחים החיצוניים שעוטפים את הבניין, ולמנוע היחלשות שלהם ואפילו נפילה. חיזוק אריחים חיצוניים של בניין חיוני גם בהיבט האסתטי כדי לשמור על המראה החיצוני של הבניין, וגם בהיבט הבטיחותי, כדי למנוע סכנה של נפילת אריחים.

לא משנה אם בבניין שלכם יש חיפוי חיצוני שעשוי מפסיפס, מאריחי קרמיקה או ממשטחי שיש, חשוב לבצע מדי כמה שנים בדיקה של החיפוי כדי למנוע מצב שבו נוצר עם הזמן נזק שאינו נראה לעין, ולהקדים תרופה למכה. 

אמנם בניינים חדשים עומדים בתקן החדש, אך עם השנים, יותר ויותר בניינים ישנים נמצאים בסיכון: בלאי שנצבר עם הזמן ועם פגעי מזג האוויר עלול לפגוע בחיבור של האריחים אל הבניין. כאשר הבלאי מגיע לרמה מסוימת, האריחים עשויים ליפול אל הקרקע. מדובר במצב מסוכן מאוד, שכן אריחים רופפים מהווים סכנה של ממש לדיירי הבניין ולעוברי אורח.

חיזוק אריחים חיצוניים בבניין היא עבודה מקצועית, וחשוב להיעזר בחברה שמתמחה בתחום העיסוק הזה, כדי להיות בטוחים שעבודות התיקון והשיקום נעשו על הצד הטוב ביותר, ואין עוד סכנה שהאריחים יפלו אל הקרקע. 

חברה אמינה ומקצועית תבצע חיזוק אריחים על פי מפרט עבודה מיוחד ותעשה שימוש בכלים ומקדחים שנועדו במיוחד לעבודה זאת, על מנת לא לפגוע בתשתיות ובאבן. חשוב לדעת שלא כל חברה שעושה עבודות ותיקונים בגובה מכירה את מפרט העבודה על בוריו. 

גולן עבודות בגובה מתמחה בחיזוק אריחים על פי התקנות והדרישות של מדינת ישראל, ובעל ותק בשיקום מבנים וחיזוק אריחים.

כיצד מבצעים חיזוק אריחים:

  • בתחילת העבודה, יש לבצע “טסט” לחיזוק אריחים, שבה ייבחן סוג העוגן המותקן ושיטת העבודה על כל שלביה: קידוח וניקוי, החדרת מיתד ובורג וסתימה ואיטום של חור הקדח. הברגים חייבים להיות עשויים מנירוסטה, ודיבלים (מיתדים) יהיו מניילון פוליאמיד. על העוגנים להיות מיוצרים על ידי חברה מוכרת, כדי למנוע מצב של שימוש בעוגנים חלשים שאינם עומדים בתקן.
  • לאחר מכן, כל האריחים יאובטחו מפני נפילה באמצעות החדרת עוגנים לעומק של לפחות 50 מ”מ. התקנים האחרונים מגדירים בדיוק כמה עוגנים יוחדרו לכל אריח על פי הגודל שלו. באריחים שזקוקים לשני עוגנים, הם יותקנו במרכז רוחב האריח ובמרחק של 10 ס”מ כל אחד משולי האריח. 
  • שיטת הקידוח נקבעה גם כן בתקנות המחייבות בעבודות חיזוק אריחים. יש לבצע קידוח ראשוני באמצעות מקדח קטן, שיוחלף בכל 50 קידוחים. הקידוח העיקרי יבוצע באמצעות מקדח בקוטר 10 מ”מ וללא רטט. הקידוח לראש הבורג ייעשה כבר במקדח יהלום לעומק של 5 מ”מ בלבד. 
  • אריחים אנכיים שמותקנים בצדי החלונות, אריחים מעל חלונות ובתחתית הקורות יחוזקו בעוגן אחד בלבד במרכז האריח. במידה וישנם אריחים סדוקים, כל חלק של האריח יקובע באמצעות עוגנים שונים.
  • על החברה המבצעת לסתום את חורי הקדיחה באמצעות גלילי אבן שמתאימים בגודלם לחורי הקיימים. החורים ייסתמו באמצעות מריחת פריימר שמתאים לסיליקון, ועליו יש ליישם שכבה דקה של סיליקון אמיני (שאינו חומצי), כדי למנוע פגיעה באבן. 

כדי לשקם את הבניין שלכם ולמנוע נפילה של אריחים אל הקרקע, חשוב להזמין בעל מקצוע שמכיר את התחום על בוריו, ויידע איך לבצע את עבודות חיזוק האריחים באופן הטוב ביותר. עבודה מקצועית ואמינה תבטיח את קיבועם של האריחים ותמנע סכנה של ממש מנפילת אריחים.

גולן עבודות בגובה מומחה בחיזוק אריחים, יעניק לכם שירות מקצועי ואמין בגובה העיניים. צרו קשר היום!

החלפת אבני חיפוי מעטפת

שיחת ייעוץ ללא תשלום או התחייבות

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ונשמח לעזור. השאירו פרטים ונהיה בקשר בהקדם:

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.